onsdag 18 juli 2012

Nytt projekt - virka långklänning

Idag har jag påbörjat ett nytt projekt.
Jag ska virka en långklänning i ett apelsinfärgat garn.
Virknålen jag använder är 1.5 så det lär bli ett projekt
som tar en tid att färdigställa.
Jag har inget speciellt mönster som jag använder, utan virkar
mer på frihand och mäter med jämna mellanrum så att det
blir en bra passform.
Under tiden jag virkar så virvlar ideér fram om hur jag skall
utforma överdelen på klänning.
Har inte bestämt om det blir ärmar, ärmlöst eller någon form
av axelband.
Har även funderingar på om det blir en one-shoulder.
Virkar ett mönster som är som små solfjädrar i rundvirkning,
detta gör att det blir inga sömmar. Men kanske att man skulle
göra en öppning i ryggen och sy i en dragkedja eller några
fina knappar. Kan bli snyggt.
Ska lägga upp en bild när jag virkat lite mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar